محل لوگو

مت یوگا چیست


مت یوگا چیست

ورزش یوگا نیز همانند بسیاری از ورزش ها دارای لوازم و تجهیزات خاص خود است که یکی از اصلی ترین و در واقع مهمترین ابزارهای این ورزش مت تمرینی (مت یوگا) است. امروزه مت های یوگا از مواد مختلف و در انواع و طرح های متفاوتی تولید و روانه بازارهای ورزشی می شوند که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند. اوایل مت های یوگا تنها از فوم PVC (پلی وینیل کلراید) ساخته و عرضه می شد اما با فراگیر شدن این ورزش رقابت بین تولیدکنندگان مت های یوگا برای ارائه محصول با کیفیت تر بالا گرفت به طوری که بسیاری از برند های ورزشی برای بقا در بازار رقابت مجبور شدند تا جنس، کیفیت، رنگ بندی و حتی به میزان سازگاری محصول تولیدی خود با محیط زیست را نیز مورد توجه قرار دهند. با بالا رفتن سطح رقابت در میان تولیدکنندگان مت یوگا، انتخاب و خرید این وسیله کمی دشوار به نظر می رسد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین مت یوگا و ضخامت و اندازه استاندارد آن را مورد بررسی قرار دهیم تا به راحتی بتوانید مت ایده ال خود را انتخاب نمائید. با ما همراه باشید.

انواع زیرانداز یوگا و مت ورزشی

حدود 15 سال پیش تنها یک نوع پایه و واحد از تشک یوگا یا همان مت ورزشی بود و همه این محصولات از مواد PVC و حداکثر در 2 رنگ بنفش و آبی وجود داشت. اما امروزه تشک یوگا در انواع طرح و رنگ‌بندی‌ها و حتی متریال های مختلف ساخته می‌شوند. انواع زیرانداز یوگا و مت ورزشی در ضخامت، متریال، بافت‌ها یا به‌اصطلاح تکسچر، چسبندگی و سازگاربامحیط‌زیست باهم متفاوت هستند.

اگر قصد خرید این محصول پرکاربرد رادارید پس ما با همراه شوید تا در ادامه شمارا با انواع زیرانداز یوگا آشنا نماییم. به‌طورکلی انواع مت ورزشی شامل مت پی‌وی‌سی PVC، مت EVA، مت TPE، مت NBR و جنس طبیعی کتان در بازار می‌باشد که هرکدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

مت پی‌وی‌سی PVC

یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده تشک یوگا ماده PVC است. این ماده پلاستیکی دارای دوام و استحکام بسیار بالایی است که در حرکات تمرینی و کششی ورزشی بسیار مناسب می‌باشد. ماده PVC کاملاً ضد حساسیت است و بسیاری از مت های پیلاتس در بازار از این مواد تشکیل‌شده است. این محصول نسبت به سایر مت ها بسیار نرم و انعطاف‌پذیرتر بوده و طرفداران بیشتری دارد اما مواد تشکیل‌دهنده آن سازگاربامحیط‌زیست یا همان مت فرندشیپ نمی‌باشد.

مت پی وی سی یوگا

امروزه بیشتر تشک‌های ورزشی استاندارد یوگا از جنس PVC ساخته‌شده‌اند که دوام بسیار بالایی دارند. مت ورزشی PVC وارداتی بوده و در ایران تولید نمی‌شود به همین جهت قیمتشان نسبت به مت ایرانی بالاتر است.

زیرانداز ورزشی با فوم EVA

این محصول به‌عنوان تشک‌های ورزشی، کف‌پوش‌های ورزشی تاتامی و یا ورزش‌های چون ژیمناستیک زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد. اغلب شما این فوم‌ها را در کف‌پوش مهدکودک‌ها دیده‌اید. این مت با فوم فشرده‌شده یا همان EVA با نام فوم ورزشی یا فوم آج‌دار نیز شناخته می‌شود و پرمصرف‌ترین آن‌ها مت یوگا 6 میلی‌متری و مت یوگا 8 میلی‌متری می‌باشد که نسبت تمامی مت های موجود، قیمت پایین‌تری دارد.

 

https://kalavarzesh.com/subcat/1134-1/%D9%85%D8%AA-%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%A7.aspx

 

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 101

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما