محل لوگو

درمان ترس شدید و فوبیا


چگونه با ترس و اضطراب کنار بیاییم( درمان ترس شدید)

از اجتناب بپرهیزید
تنها راه مقابله با ترس مقابله با آن است. اجتناب از ترس فقط مانع از حرکت به جلو می شود - ما را مضطرب می کند. اما با خود آرام باشید و فقط آنچه را که برای شما احساس امنیت می کند انجام دهید! اگر متوجه شدیدتر از هراس و وحشت شدید ، کمی استراحت کنید و یک چیز دلپذیر یا دلنشین برای مشاهده یا انجام آن پیدا کنید. اگر بعداً احساس امنیت کرد ، می توانید دوباره سعی کنید ترس خود را کشف کنید ،

در صورت لزوم استراحت کنید. اگر به سختی می توانید ترس و اضطراب مزمن را به تنهایی برطرف کنید ، توجه داشته باشید که درمانگران می توانند از طریق اجتناب از استراتژی ها در کمک به کارشان بسیار ارزشمند باشند. اگر آسیب دیدگی را تجربه کرده اید ، به ویژه مهم است که با یک درمانگر کار کنید تا یک محیط امن ایجاد کنید که بتوانید با ترس خود روبرو شوید و خاطرات خود را از نو بسازید.

اگر ترس یا اضطراب ملایم تر است ، می توانید مراقبه ذهن آگاهی را امتحان کنید در مورد تکنیک های ذهن آگاهی بیشتر بیاموزید. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که ساکت بنشینید و لحظه فعلی را مشاهده کنید. اگر ترس یا اضطراب ایجاد شد ، آن را تشخیص دهید. اگر می توانید کنجکاو باشید. اضطراب را مشاهده کنید. به احساس آن در بدن توجه کنید.

به افکار مرتبط توجه کنید. ببینید آیا می توانید آن را همانطور که هست مشاهده کنید. درگیر داستان نشوید ، یا سعی کنید آن را خلاص کنید یا آن را تغییر دهید. و در صورت نیاز ، کمی استراحت کرده و توجه خود را به سمت موضعی خنثی معطوف کنید ، مانند نفس کشیدن یا دستان در دامان خود. توجه داشته باشید که در هر زمان که بیش از حد کنجکاو شدید تحریک شده اید ، ممکن است بهتر باشد چشم خود را متوقف کرده و باز کنید و متوجه اشیا objects داخل اتاق شوید ، یا کمی راه بروید.

 

احساس کنترل شخصی سالم را ایجاد کنید
تاکید بر "کنترل شخصی" است. افراد مقاوم به استرس انرژی خود را به جای موقعیت های خارج از کنترل خود ، روی حوادثی متمرکز می کنند که در آنها تأثیر دارند. دعای آرامش ، منتسب به دین شناس آمریکایی ، رینهولد نیبور ، این را به خوبی بیان می کند:

خدایا ، به من آرامش بده تا چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم ،
شجاعت برای تغییر چیزهایی که می توانم ،
و خرد برای دانستن تفاوت.

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 72

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما